ویژگی های جدید در اندروید 10


آخرین نسخه از اندروید اینجاست. اندروید 10 شروع یک سنت جدید است (درست مثل iOS) که نام آن با عدد نشان داده می شود. اینبار اندروید 10 بر سه موضوع مهم پشتیبانی از فناوری های اج (مثل تلفن های هوشمند تاشو و شبکه 5G)، محافظت از حریم شخصی کاربران و بهبود کنترلرهای سلامت دیجیتال متمرکز شده است. اجازه دهید در این مقاله نگاهی به ویژگی های جدید در اندروید 10 بیاندازیم.

بهترین ویژگی های جدید در اندروید 10

این نسخه از اندروید شامل تغییرات پنهان و تغییرات چشمگیر بسیاری است. توجه داشته باشی که ویژگی های ذکر شده در ادامه دارای ترتیب خاصی برای رتبه بندی نیستند. بنابراین بدون اینکه به همه جزئیات ظریف اهمیت بسیار دهید، به بررسی این ویژگی های جدید بپردازید.

  1. آماده برای تکنولوژی های اج و شبکه 5G

اندروید 10 کاملا میتواند بدون هیچ مشکلی از تلفن های هوشمند تاشو پشتیبانی کند. علاوه بر پشتیبانی از آنها، از 5G نیز پشتیبانی می کند. بنابراین میتوانید از سرعت بالا و زمان تاخیر کمتری در شبکه های 5G برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

آماده برای تکنولوژی های اج و شبکه 5G

  1. زیرنویس های زنده

در حالی که شما در حال تماشای یک فیلم هستید و یا به یک فایل صوتی(پیام صوتی) یا حتی پادکست ها گوش می کنید، با اندروید 10 میتوانید زیرنویس هایی برای محتوای مورد نظر به صورت همزمان داشته باشید. این ویژگی به شما کمک می کند ویدئو یا صدا را سریعتر درک کنید.

با این حال فعلا ویژگی Live caption یا همان زیرنویس زنده، در دستگاه های پیکسل گوگل در دسترس خواهد بود. انتظار میرود دیگر دستگاه ها نیز از این ویژگی پشتیبانی کنند.

زیرنویس های زنده

  1. پاسخ هوشمند در اعلان ها

پاسخ هوشمند یک ویژگی بسیار مفید است که در پاسخ به یک ایمیل در برنامه Gmail موجود است در اصل پیشنهادی است که به طور خودکار برای پاسخ با استفاده از یادگیری ماشین (ML) ایجاد می شود. این ویژگی از لحاظ فنی، قبلا با اندروید 9 پای معرفی شده بود. با این حال در اندروید از ML در دستگاه استفاده می کند تا با در نظر داشتن حریم خصوصی کاربران، پاسخ های هوشمندانه ای برای هر پیام در اعلان ارائه دهد. این امر در مورد همه برنامه های شخص ثالث نیز صدق می کند. علاوه بر این ، اگر تیم توسعه برنامه می خواهد مجموعه پاسخ های سفارشی خود را تولید کند ، این کار نیز می تواند انجام شود.

پاسخ هوشمند در اعلان ها

  1. تم تاریک  همه ما منتظر یک حالت تاریک و گسترده در سیستم هستیم. با اندروید 10 اکنون می توانید تم تاریک را فعال کنید. و این برنامه برای همه برنامه ها و برنامه های سیستم اعمال می شود. اما ، در صورت لزوم ، برنامه های شخص ثالث هنوز هم می توانند اجرای حالت تاریک دلخواه خود را داشته باشند.

    تم تاریک

    1. پیمایش ژست همه جانبه

    ناوبری حرکات قبلا با اندروید P معرفی شده بود اما اندروید 10 سعی دارد تا با از بین بردن نوار اطلاع رسانی و ارائه تجربه ای همه جانبه هنگام مرور با استفاده از حرکات، کاربرا از تمام صفحه نمایش استفاده کند.

    به شخصه، من هنوز هم طرفدار کلیدهای عملکرد سنتی هستم، اما اگر می خواهید در هنگام مرور برنامه ها، تمام صفحه را تجربه کنید، اندروید 10 این امکان را به شما میدهد.

    پیمایش ژست همه جانبه

    1. کنترل بیشتر بر روی داده های لوکیشن

    با اندروید 10 کنترل بیشتری بر نحوه استفاده یا دسترسی به برنامه های کاربردی به داده های موقعیت مکانی خود خواهید داشت. شما میتوانید دسترسی به داده های موقعیت مکانی را تنها در حالی که از برنامه استفاده می کنید انتخاب کرده و یا اجازه دهید که تمام وقت به داده های لوکیشن شما دسترسی پیدا کند. ک

    کنترل بیشتر بر روی داده های لوکیشن

    1. بروز رسانی های سریع

    با شروع اندروید 10، اصلاحات امنیتی و حریم خصوصی مهمی را از طریق گوگل پلی دریافت خواهید کرد. این امر باعث می شود بدون توجه به دستگاهی که دارید، ایمن باقی بمانید.

    بروز رسانی های سریع

    1. کنترل بیشتر اعلان ها

    زمانی که روی یک نوار ضربه بزنید و آن را نگه دارید، میتوانید آن را سایلنت کنید. به طوری که بعد از آن اعلان هایی که از آن برنامه دریافت می کنید، صدای هشداری نخواهند داشت.

    کنترل بیشتر اعلان ها

    1. سایر تغییرات قابل توجه

    علاوه بر تمام این ویژگی های جدید، بسیاری از ویژگی های دیگر هم داشته که با اینکه قابل دیدن نیستند اما اساسی و مهم هستند به عنوان مثال رمزگذاری حافظه به صورت پیش فرض، رمز گذاری های صوتی و تصویری جدید، بهبود عملکرد وای فای و … 

  2. منبع : زوم تک

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱ ق.ظ | اخبار و خواندنی ها
نویسنده : zahed
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق برای سایت زاهدروید محفوظ است .