آموزش استفاده از IGTV اینستاگرام

IGTV یک قابلیت از اینستاگرام است که امکان نمایش ویدئو های عمودی با کیفیت بالا و زمان بیشتر از یک دقیقه (تا حداکثر یک ساعت) برای شما فراهم کرده است. آموزش استفاده از IGTV که در حال حاضر هم به صورت برنامه موبایل جداگانه در اپ استور و گوگل پلی و هم از طریق آپدیت برنامه اینستاگرام در دسترس می باشد را برای شما آماده کرده ایم

آموزش استفاده از IGTV اینستاگرام:

 

از آن‌جایی که IGTV و اینستاگرام با یکدیگر همکاری می‌کنند، شما تا زمانی که از برنامه اصلی اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، مجبور نیستید یک ورودی جداگانه IGTV را ایجاد نمایید. پس از ورود به برنامه IGTV روی Continue کلیک کنید.

 

آموزش IGTV

 

در ابتدای ورود با این صفحه روبرو خواهید شد. برنامه IGTV ویدئو هایی که برای شما مناسب میبیند را در تب For You نمایش میدهد.

 

روش IGTV

 

از طریق هریک از تب ها ویدئو های آن را تماشا کنید. تب Following ویدئو افرادی که در اینستاگرام فالو میکنید را نمایش میدهد. در تب Popular هم برترین ویدئو ها از افرادی که نمیشناسید نمایش داده می شود. توجه کنید که صدای ویدئو ها در حالب Default خاموش است پس بدون نگرانی آنها را تماشا نمایید.

 

تب Popular شبیه تب Explore در اینستاگرام است که در آن به شما کمک می‌شود تا بتوانید افرادی که با سلایق شما همسان هستند، ببینید و آن‌ها را فالو کنید. پس از پیدا کردن ویدیوی موردنظر خود فقط کافی است بر روی صفحه ضربه بزنید تا ویدئو های کوچک پایین صفحه را حذف کرده و در نهایت ویدیو را به صورت تمام‌ صفحه مشاهده کنید.

 

نمایش ویدئو IGTV

 

توجه کنید فیلم‌های IGTV برای ویدیوهای عمودی ساخته شده‌اند، نه افقی؛ بنابراین حتی اگر سعی کنید گوشی خود را به حالت افقی بچرخانید، ویدیو به صورت عمودی باقی خواهد ماند. کاربران همچنین گزینه‌هایی را برای ارسال لینک‌ها و اطلاعات بیشتر در کنار ویدیو‌های خود در اختیار دارند. برای دیدن آن‌ها، کافی است روی عنوان ویدیو در بالای صفحه ضربه بزنید.

 

کامنت IGTV

 

در برنامه IGTV می‌توانید ویدیوهای افراد را لایک کنید و برای آن‌ها کامنت بگذارید. برای این منظور باید مانند اینستاگرام برای لایک کردن یک پست و یا ارسال نظر عمل کنید، روی دکمه قلب و یا ارسال نظر در پایین ویدیو ضربه بزنید. اینستاگرام همچنین واکنش‌های ایموجی را برای ویدیوها اضافه کرده است. شما فقط می‌توانید بر روی یک ایموجی ضربه بزنید و آن را به ویدیوی فرد ارسال کنید. IGTV بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اشتراک‌گذاری را به همان اندازه اینستاگرام در خود جای داده است. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک لینک مستقیم به یک ویدیو دریافت کنید یا آن را در قالب دایرکت در اینستاگرام ارسال نمایید.

 

آموزش استفاده از IGTV

 

اگر در وسط یک ویدیو مشاهده آن را متوقف کنید، IGTV قسمت‌هایی که مشاهده نکرده‌اید به شما یادآوری خواهد کرد. بنابراین می‌توانید ویدیوی موردنظر را دوباره در زیر تب ادامه مشاهده (Continue Watching) پیدا کنید.

 

آموزش ساخت کانال در IGTV:

 

IGTV زیر مجموعه ای از اینستاگرام محسوب می‌شود اما برای این‌که بتوانید یک ویدیو را در آن قرار دهید، باید یک کانال برای خود بسازید.

برای ساخت کانال باید روی آیکن چرخ‌دنده در IGTV ضربه بزنید و سپس گزینه Create Channel را انتخاب کنید. با انجام این کار چند صفحه برای ارایه راهنمایی‌های بیشتر به شما نشان داده می‌شود، کافی است روی گزینه Next کلیک کنید. پس از پایان ارایه صفحات مورد نظر، مجددا گزینه Create Channel به شما نشان داده می‌شود، روی آن کلیک کنید. کار تمام است؛ کانال شما ساخته شد.

تذکر: توجه داشته باشید که شما با هر اکانت فقط قادر به ساخت یک کانال هستید.

 

آموزش آپلود فیلم در IGTV:

 

پس از ساخت کانال IGTV شما می‌توانید با کلیک بر روی تصویر پروفایل خود به صفحه موردنظر منتقل شوید. در این صفحه اگر روی دکمه “+” کلیک کنید، می‌توانید فیلم‌های موردنظر خود را در IGTV آپلود نمایید.

 

آموزش آپلود ویدئو در IGTV

 

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید ویدیو را داخل برنامه IGTV ضبط کنید، بنابراین مجبور هستید فعلا آن‌ها را به‌صورت جداگانه از گالری خود آپلود کنید. همانند کاری که در استوری‌های اینستاگرام انجام می‌دهید، در ویدیوهای IGTV نیز قادر خواهید بود تا متن و تصاویر دلخواه‌تان را روی ویدیو قرار دهید.

 

اگر شما نمیخواهید برنامه IGTV را جداگانه از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید می توانید با آپدیت برنامه اینستاگرام خود به آخرین نسخه در کنار علامت دایرکت برنامه IGTV را مشاهده نمایید و از امکانات آن استفاده کنید.

 

برنامه IGTV در اینستاگرام

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲ ق.ظ | آموزش
نویسنده : zahed
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق برای سایت زاهدروید محفوظ است .