معرفی اپلیکیشن Brain Training؛ به مغز خود تمرین دهید

انجام بازی هوش و استفاده از اپلیکیشن‌هایی که به هر طریق ذهن را درگیر می‌کنند، می‌تواند باعث ورزیده‌تر شدن شکل و نحوه فکر کردن شود. این اتفاق علاوه‌بر تمرین مغز و افزایش دقت و هوش می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌های خطرناک -مثل آلزایمر که مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند- را بگیرد

در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی یک اپلیکیشن جالب به نام Brain Training‌ بپردازیم. این بازی با طراحی بازی‌های مختلف و جذاب تلاش می‌کند تا مغز شما را به چالش بکشد. اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که در اوقات فراغت هم سرگرمتان کند و هم برایتان فایده داشته باشد، این مطلب را از دست ندهید.

تمرین دادن مغز فواید بسیار زیادی دارد اما همیشه وقت کافی برای انجام بازی‌هایی که هوش و ذهن را درگیر می‌کنند نداریم. Brain Training تلاش کرده تا این اتفاق را به گوشی‌های هوشمند بیاورد تا افراد بتوانند در قالب یک بازی آن را تجربه کنند. نرم افزار یاد شده بعد از نصب شدن روی گوشی شما را با انواع و اقسام بازی‌های مختلف رو به رو می‌کند که هر کدام به نحوی ذهنتان را به چالش خواهد کشید.

از همان ابتدا با لیستی متنوع از بازی‌ها رو به رو می‌شوید. هرکدام از آن‌ها دارای مراحل مختلفی هستند که با پیشروی در آن‌ها با مراحل چالشی تری رو به رو خواهید شد. بازی Brain Training تلاش کرده تا ویژگی‌های مختلفی که برای افزایش کارایی هوش و ذهن کاربرد دارد را در بازی‌هایش بگنجاند. تمرکز، دقت، سرعت عمل، حافظه و ... اصلی‌ترین ژانر‌های بازی‌های طراحی شده در این اپلیکیشن هستند.

با پشت سر گذاشتن هرکدام از مراحل امتیاز‌های مختلفی را دریافت می‌کند و می‌توانید متوجه شوید که عملکردتان به چه نحو بوده. لازم به ذکر است که برای انجام همه مراحل از یک بازی باید از مرحله ابتدایی بازی را آغاز کنید و یکی یکی پیش بروید؛ به عبارت دیگر امکان نادیده گرفتن مراحل ابتدایی وجود ندارد.

در اپلیکیشن Brain Training شما با بازی‌های متنوعی رو به رو هستید. مثلا در یکی از بازی‌ها باید تلاش کنید از بین تعدادی حباب که درونشان عددی نوشته شده، به ترتیب از انتها تا ابتدا رویشان بزنید. با هر ضربه حباب‌ها حرکت می‌کنند و هرچه سریعتر این کار را انجام دهید امتیاز بهتری می‌گیرید. با پیش روی در بازی و طی کردن مراحل مختلف، چالش بازی افزایش پیدا می‌کند. این بازی زیر مجموعه گروه بازی‌های «توانایی جستجوی سریع» است.

یکی دیگر از بازی‌ها تلاش می‌کند نیم کره سمت چپ و راست مغز شما را با هم مقایسه کند. در این بازی نام یکی از رنگ‌ها با رنگی دیگر نمایش داده می‌شود و شما باید متوجه شوید که سوال پرسیده شده صحیح است یا غلط. انجام این بازی در مراحل ابتدایی ساده اما در مراحل بعدی دشوار و چالش برانگیز می‌شود.

این پایان کار Brain Training نیست و نرم افزار یاد شده سعی می‌کند در بخش‌های دیگری هم شما را به چالش بکشد. مثلا یکی از بازی‌ها قابلیت مولتی تسکینگ افراد را می‌سنجد، یکی قدرت حافظه را به چالش می‌کشد و دیگری دقت و توانایی ریاضی افراد را بررسی می‌کند. واکنش سریع، حافظه شنیداری، حافظه چرخشی، واکنش سریع و بسیاری دیگر از بازی‌ها هم در Brain Training‌ وجود دارند که هرکدام در مراحلی مختلف سعی می‌کنند مغز شما را به چالش بکشند.

به طور کلی می‌توان گفت Brain Training‌ یک بازی جدی و جالب است که علاوه بر سرگرم کردن افراد، به خوبی می‌تواند تمرینی برای دقت، تمرکز، حافظه و به طور کلی مغز افراد باشد. با انجام این بازی و پیشروی در مراحل می‌توانید به دنبال ثبت رکورد‌های جدید باشید و همچنین قادر خواهید بود که هر روز رکورد‌های پیشین خود را ارتقا دهید.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن یاد شده دارای تبلیغات مختلفی است که برای از بین بردنش باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. یکی از نکات خوب و جالب توجه Brain Training این است که آپدیت‌های مختلفی دریافت می‌کند و هرکدام از به روزرسانی‌ها مراحل و بازی‌های جدیدی را به این نرم افزار اضافه می‌کنند. اگر به دنبال یک بازی چالشی هستید و می‌خواهید در اوقات فراغت ذهنتان را تمرین دهید Brain Training را امتحان کنید.

Brain Training
  • Brain Training
  • قیمت: رایگان دارای نسخه‌ی پریمیوم
  • سازنده: App Holdings
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 18 مگابایت
 دانلود

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ق.ظ | نرم افزار | اخبار و خواندنی ها
نویسنده : zahed
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق برای سایت زاهدروید محفوظ است .